מהפכה בהליכי ירושה בישראל בנוגע להליך רישום ירושות בטאבו

מהפכה בהליכי ירושה בישראל בנוגע להליך רישום ירושות בטאבו

עורך דין ירושות מסוארי דילן מדווח על מהפכה בהליכי ירושה בישראל בנוגע להליך רישום ירושות בטאבו.

רישום ירושה בטאבו היווה עד לא מזמן נטל בירוקרטי עבור לא מעט יורשים. לא עוד! משרד המשפטים בשיתוף פעולה עם האפוטרופוס הכללי השיקו השנה אוטומציה דיגיטלית המייתרת את ההליך של רישום המקרקעין לאחר קבלת צווי ירושה.

20.11.2023 | תל אביב | ישראל

משרד עורכי דין מקרקעין צוואות וירושות מסוארי דילן מדווח על מהלך פורץ דרך לשיפור היעילות והפחתת הנטל הבירוקרטי בנוגע להליך רישום ירושות בטאבו. לאחרונה השיק משרד המשפטים שירות חלוצי שמחולל מהפכה ברישום זכויות עבור נכסים שעברו בירושה. שירות חדש זה מאפשר ליורשים לצרף לבקשות צו ירושה או צו קיום צוואה, בקשה נוספת עבור רישום ירושות בטאבו. בכך יכולים הפונים כעת לייתר את הצורך בבקשה עתידית לרישום צווי ירושה בטאבו, לייעל את התהליך ולחסוך זמן יקר ליורשים ולעורכי הדין המייצגים אותם.

עורך דין מסוארי מוסר כי מדובר ביוזמה חלוצית המשקפת את מחויבותו של משרד המשפטים לשיפור השירותים הציבוריים. באמצעות שילוב תשתית טכנולוגית מאוחדת, השירות שואף לזרז את תהליכי רישומי הירושות תוך צמצום משמעותי של מכשולים בירוקרטיים בהם נתקלים אזרחים רבים.

לאחר שרשם הירושות מנפיק את צו הירושה וככל שהיורשים הביעו הסכמתם להמשך הרישום, הצו מועבר אוטומטית מרשם הירושות לטאבו. העברה דיגיטלית זו מבטיחה רישום מהיר של הנכסים שעברו בירושות.

הערה חשובה: צריך להוסיף סייג בעניין זה. לא כל נכסי הנדל”ן בישראל רשומים בטאבו. חלק מהנכסים רשומים במינהל מקרקעי ישראל ושם עדיין אין את האוטומציה הזו עם האפוטרופוס הכללי.

פיתוח שירות זה נובע משיתוף פעולה פורה בין האפוטרופוס הכללי והרשות לרישום והסדר זכויות במקרקעין. המטרה המשותפת מן הסתם היא לשפר את אספקת השירות לציבור, לייעל את זמני הטיפול ולהקל על הנטל הבירוקרטי הקשור בהעברת הבעלות של הורשת נדל”ן.

עם כניסתו של שירות זה, היורשים יכולים להגיש את בקשותיהם בקלות וביעילות מהמחשב בבית. תוך עדכון מקוון לגבי מצב הטיפול בבקשתם. גישה יעילה זו לרישום הזכויות לא רק תזרז את התהליך, אלא גם תפחית את זמני ההמתנה להעברת בעלות בטאבו באופן כללי.

מיסוי נדל”ן בישראל יכול להיות שווה לא מעט כסף ליורשים. למרות שמדובר בהליך נוח המפשט את העברות הבעלות בדירות ירושה, רצוי ומומלץ להיוועץ עם עו”ד מקרקעין המתמחה בצוואות וירושות כדי לבצע אופטימיזציה בתכנון מס.

“מיסוי נדל”ן בישראל יכול להגיע לעשרות ואף מאות אלפי שקלים.” מציין עו”ד מסוארי מתוך עשרות שנים של ניסיון בתחום.

יישום שירות חדשני זה של משרד המשפטים מייצר שתי פעולות. מצד אחד, מדגיש את מחויבותו לרתימת הטכנולוגיה לשיפור השירותים הציבוריים. ומצד שני מגדיל את הכנסות המדינה ממיסוי היורשים בכך שרבים מהם מוותרים על ייעוץ מקצועי בתהליך.

עורך דין מסוארי מציין שוויתור על ליווי מקצועי בהליך זה יכול להתבטא בעשרות ואף מאות אלפי שקלים במיסוי. תכנון מס מקצועי שהולך בד בבד עם האוטומציה הטכנולוגית יהווה עבור היורשים מעטפת מלאה למקסום הירושה וזירוז התהליך.

כדי להתעדכן בנוגע למיסוי נדל”ן בישראל, דיני מקרקעין, צוואות וירושות או לשירותים שיש למשרדו להציע. מומלץ להיכנס לאתר ולקבל מידע מקצועי ועדכני.

מקור הכתבה: בלחיצה כאן

אודות המשרד:

משרד עורכי דין מקרקעין צוואות וירושות מסוארי דילן הינו משרד בוטיק שבו מקצועיות משפטית ושירות אישי מתלכדים יחד כדי לספק הגנה מיטבית לעסקה מוצלחת. המשרד פעיל משנת 2008 וליווה מגוון רחב של עסקאות נדל”ן בהיקף מצטבר של עשרות מיליוני שקלים. הניסיון שנצבר במשרד מהווה בסיס איתן לליווי כל עסקאות הנדל”ן לרבות נדל”ן מסחרי והוא ערוך לספק את מיטב השירות המשפטי לקהל לקוחותיו.

לשאלות תקשורתיות, ראיונות או מידע נוסף על משרד עורכי דין מסוארי דילן אנא צרו קשר:

שם המשרד – עורך דין מסוארי דילן

כתובת – הנציב 39, תל אביב

טלפון – 079-574-0020

מייל – masuari.law@gmail.com